zaterdag 10 april 2010

Wedstrijd Oostakker (waod C)


De lente hangt in de lucht, de dagen lengen en ik krijg terug goesting om mijn blog wat leven in te blazen. Maar laten we beginnen met een easy one: een beeldverslag. Daar kruipt ten eerste heel wat minder arbeid in, en het geeft daarenboven een mooi beeld van hoe een wedstrijd verloopt. Vanuit een bepaald standpunt gezien natuurlijk, en laat het duidelijk zijn, jawel, zo egocentrisch ben ik wel, de camera is enkel en alleen op mij gericht.

Dergelijk beeldverslag zou niet mogelijk zijn geweest, zonder de onvoorwaardelijke en vrijwillige inzet van enkele amateur fotografen, die ik hierbij dan ook oprecht wil bedanken: Monique Van Poucke (www.movapo.tk en vooral Karel Andries (www.velo-droom.tk) die de aankomst 'shoot' realiseerde. Knap werk!! Dergelijke initiatieven dragen (zonder dat de plegers dat misschien zelf beseffen) bij tot de aangename 'community' geest van een nevenbond.


Een goede 60 starters


Op kop van het peloton (jawel!!)


Wat onrust stoken

Eén renner gaat er allen vandoor in de 4de ronde

Zijn naam: Jacky Van Welden

Ik dicht het gat (bij wijze van spreken)

Wreed afzien, wind op de "tuute"

Eindelijk erbij !

Drie ronden afzien met zijn tweeën, onvoorwaardelijk

Oei, het peloton nadert opnieuw.

Nog wat gas bijgeven...

En plots zijn daar 3 medevluchters ...

Gedeelte smart, halve smart ...

Maar we blijven ons werk doen (toch voor het oog van de camera... :-)) )

Laatste 3 ronden met zijn vijven ...

En dan sprinten. Twee ploegmaten. Eén op kop, ik zit in het wiel van twee. Ik verwacht dat "één" de sprint aantrekt voor "twee". Wat niet gebeurt. Ik wacht veel te lang. "Eén" gaat van op de kop. Ik moet van ver komen, maar het lijkt te lukken, tot "twee" plots uit zijn pedaal schiet en ik moet uitwijken naar links.

We naderen...

maar ...

de meet ...

is al veel te dichtbij..

laat ons zeggen nog een meter of 3 ...

2,5 ....

te weinig ...

om er nog over te geraken


het scheelt niet veel ...

"Eén" wint van op de kop vertrekkend ...

Zijn naam: Rudy Drapier uit Hoegaarden

Proficiat, het is volledig mijn eigen fout, ik mocht niet hebben gewacht, maar zelf de sprint hebben ingezet. Onvergefelijk om de zege zo te vergooien. Ontgoocheling.

3 opmerkingen:

Geert Roegiers zei

Jackie Van Welden is de kerel die nog bij mij heeft gewerkt, heb hem vorige week nog gezien als toeschouwer op één van de bergjes van de ronde van Vlaanderen voor toeristen.

Unknown zei

Arie, je moet niet ontgoocheld zijn. Je reed een knappe wedstrijd. Maar nu ken jij mij al zo lang en nog schrijf je mijn naam verkeerd. Het is van Poecke ipv van Poucke. Ja wij zijn van de arme tak van de familie...;-)

Unknown zei

:-))